Cultuur in Civitella Del Tronto - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Cultuur in Civitella Del Tronto - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Cultuur in Civitella Del Tronto

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 Juni 2011 | Italië, Castorano

Tweede Pinksterdag begint hier weer met een lekker zonnetje, wel hebben we te maken met wat sluierbewolking. Maar dat past goed bij ons plan van de dag, niet heel de dag langs het zwembad, maar ook wat cultuur snuiven. Twee plaatsen staan zeker nog op onze to-do lijst voor de komende week: Macerata en Civitella Del Tronto, met het oog op het weer wordt het vandaag de laatste.

Rond 12 uur komen we aan in Civitella Del Tronto, na een kort autoritje door de bergen van ca. 30 minuten. De eerste indruk is gelijk goed. Civitella Del Tronto is een burchtstadje in de regio de Abruzzen. Buiten dat het een leuk stadje is, wat tegen de heuvels is gebouwd, is de burcht bovenop de heuvel zeer indrukwekkend! Voordat we de burcht bezoeken hebben we eerst een bescheiden lunch genoten in Hotel Ristorante Fortezza (Vesting). Bruchetta al Pomodoro vooraf en daarna een pasta Funghi en een pasta Boscaiola (pasta van de houthakker), de laatste was eigenlijk een pasta funghi maar dan ook met wat gehakt erdoor. Het mooie aan het restaurant was dat we er een prachtig uitzicht hadden over de heuvels van de Abruzzen.

De burcht was indrukwekkend, interessant en voorzien van een prachtig uitzicht. Dit was natuurlijk in vroegertijden een must, want zo kon men de omgeving in de gaten houden. Eén ding is zeker, de omgeving in de gaten houden dat lukt vanaf deze hoogste punt in de regio. Voor de geschiedenis en een waar stukje proza gaat Mieke deze week nog even zitten, dus wordt vervolgd. De dag gaan we vandaag afsluiten in La Scala, het restaurant van de vader van de eigenaar van ons appartement. Voor de 2e keer deze vakantie zijn we daar uitgenodigd, erg leuk!

• 14 Juni 2011 - 10:30

Erik En Annet:

Zo hadden zowel jullie als wij een daggie geschiedenis vandaag! Alleen waren wij 's avonds niet uitgenodigd in het restaurant, wij hadden gewoon gereserveerd. :-)

Yep, hier is het best warm aan het worden. Nog steeds geen geheel onbewolkte lucht, maar we geloven dat we daar eigenlijk blij om moeten zijn. Als de zon onbedekt tevoorschijn komt, begint meteen je waterhoofd te fluiten. ;-)

• 14 Juni 2011 - 12:26

Ma En Pa Van Oers:

Mooi uitzicht op het dal, was dit vanuit de burcht ? goeie foto van jullie tweeen, kunnen zien dat jullie het naar je zin hebben. Trouwens die pasta ziet er lekker uit, weten alleen niet wat dit met houtakkers te maken heeft, moet je ons wanneer je terug bent maar eens uitleggen. Zagen op buienradar dat italie vandaag helemaal bewolkt is, tis niet te hopen dat dit uitkomt. Hier vandaag in Zeeland goed warm, liggen in de tuin lekker door te bakken.
    tot mailens en fijne dag nog

• 14 Juni 2011 - 16:41

Pa En Ma Van Rikx.:

Reisverslag gelezen daaruit begrepen dat jullie het weer goed naar het zin gehad hebben mooi weer en lekker gegeten bij de houthakker.
    Nu ons reisverslag van gisteren gezellig in Oud-Vossemeer en in de Heen.
    Vandaag hier ook een zonnige dag .
    Eetsmakelijk voor straks bij de Italiaanse opa .
    Voor morgen misschien weer een zonnige dag we lezen het wel.

Groetjes Ma en Pa.