Het eten heeft toch wel de overhand - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Het eten heeft toch wel de overhand - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Het eten heeft toch wel de overhand

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Juni 2011 | Italië, Castorano

Na een laat en groots* diner bij La Scala, het restaurant van Pa & Ma Coletta (ouders van onze huiseigenaar), waarbij we en passant onze Engelse bovenburen wat beter hebben leren kennen, vandaag een rustige dag.

Het weer ziet er goed uit, een lichte sluierbewolking weerhoudt ons er niet van op tijd bij het zwembad te gaan liggen. Onslow en Daisy (onze Engelse bovenburen) liggen dan nog op één oor, afgaande op de uitspraak van gisteravond, dat ze “altijd zo lekker lazy zijn hier en na een dag bier en wijn zich rond 18:00 altijd afvragen: waar zijn we ook al weer” doen ze dat ook nog wel even, maar het zijn aardige mensen!

We besluiten vandaag definitief niet de deur uit te gaan. Boekje, zwembad en beetje Twitteren op de iPhone, daar zijn we meer dan tevreden mee. Tussen de middag maakt Mieke een lekkere, eenvoudige, pasta. Tomaatje, uitje wat knoflook en olijfolie aangevuld met wat verse Parmezaan, helemaal goed! Het weer is in de loop van de middag wel weer betrokken, tot ca. 16:00 hebben we buiten kunnen zitten, daarna was het onweer en regen.

Na het overdadige diner gisteren vandaag ook gewoon thuis in Castrum, zometeen een pizza van vers deeg wat ze hier in de Ipercoop verkopen, gaat helemaal goed komen! Inmiddels is ook het weer tot rust gekomen en is het buiten nog prima toeven.

* Diner La Scala
Gang 1:
a. Gesneden vleeswaren (waaronder prosciutto, salami),
b. Bruchetta,
c. Olive d’ Ascolani.

Gang 2:
a. plakjes kalkoenrollade
b. Canaloni met ragú,
c. Spaghetti met pomodori e funghi.

Gang 3:
a. Kalfsvlees rollade met gebakken aardappeltjes,
b. Salata misto

Gang 4:
a. Dolce (cake met slagroom en wat fruit)

Dit was overigens geen keuze menu, maar we kregen gewoon elke optie. Met daarbij een fles witte Passerina (Raffa, Clara Marcelli), aqua naturale en als afsluiting een spumante. Bij elke gang kwamen ze ook nog een keer langs om te vragen of we nog meer wilden……

• 14 Juni 2011 - 19:09

Erik:

Pffffoeh. Da's geen maaltijd, da's een wedstrijd!

Ik durfde al niet te zeggen dat onze pissaladière vanavond op een vers pizzadeeg lag van de Carrefour, haha. Was een prima deegje, wou dat dat bij ons verkocht werd.

Zo weer kijken hoe de kipjes op stok gaan hier. :-) Wij doen intussen nog een spelletje, in ons t-shirt op het terras, ver na negenen. :-P

• 15 Juni 2011 - 15:42

Ma En Pa Van Oers:

Dat is wel een hele rijkelijk dis die je daar opnoemt. Hebben jullie dat allemaal kunnen verstouwen? Gastvrij hoor die Italianen. Zien die engelsen er echt uit als daisy en onslow ? het lijkt wel of alle engelse series tijdens jullie vakantie zich presenteren, alleen Mr. Bean ontbreekt nog. Komt misschien op de terugreis ! He Mark 2 foto liggen op z´n kant....
    grtjs uit zeeland

• 15 Juni 2011 - 19:30

Mark Van Rikxoort:

;-) Mr. Bean, ja die mist nog! Foto's zijn inmiddels gekanteld. Bedankt voorde tip!