Een dag vol file en onverwachte momenten - Reisverslag uit Baden-Baden, Duitsland van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Een dag vol file en onverwachte momenten - Reisverslag uit Baden-Baden, Duitsland van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Een dag vol file en onverwachte momenten

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Juni 2011 | Duitsland, Baden-Baden

Vanmorgen om 11 uur op pad gegaan en met nog geen 20 km gereden de eerste file, op de A58: vakantieverkeer richting Zeeland. Nog twee pittige files, binnen een uur in België, hebben ons doen besluiten de route aan te passen en niet verder door België te rijden, maar hoger Duitsland al binnen te rijden. 80 km extra, maar we reden.

Eenmaal aangekomen in Baden-Baden de volgende verrassing. Onze hotelkamer in Hotel Aqua Aurelia blijkt bezet, de gast die er vandaag uit zou vertrekken is dusdanig ziek geworden dat hij/zij niet vervoert mag worden en dus nog in de kamer verblijft. Verder is het hotel volledig volgeboekt. We worden keurig opgevangen. Glaasje Sekt, voucher van € 50 voor een volgende overnachting, fles wijn mee en er wordt een vergelijkbare accommodatie gezocht en gevonden voor ons in Baden-Baden.

Daar eenmaal aangekomen blijkt het een prachtig hotel, helaas met Basil Fawlty (verkleed als Jack Wouterse) aan het roer. Zo klantvriendelijk als de spreekwoordelijke bos met uien. Er is geen private parking meer mogelijk voor ons, dat was wel gewenst met de volledige bagage nog aan boord. Uiteindelijk is ook dit opgelost en was het tijd voor een welverdiende maaltijd. Tot.................. het brandalarm afging, en er ook daadwerkelijk veel sirenes volgden. Er blijkt een gast iets in de magnetron te hebben willen opwarmen wat volledig misliep. We hoefden ons geen zorgen te maken sprak de stoïcijnse Manuel terwijl de brandweer met slangen en blowers het gebouw in liepen. Uiteindelijk viel het allemaal mee, hebben we prima gegeten en ruikt het in het hotel nog altijd naar verbrande tosti's

• 02 Juni 2011 - 23:12

Erik En Annet:

Die vakantie van jullie gaat als de brandweer!

• 03 Juni 2011 - 07:38

Pa En Ma Van Rikx.:

Goedenmorgen,\

We hebben het verslag gelezen het blijft altijd spannend hopelijk zijn er
    vandaag niet zoveel files.
    Prettige reis verder.

• 03 Juni 2011 - 15:25

Ma En Pa Va Oers:

Dat was een lekker begin van jullie vakantie en een Falwty Towers sfeertje is ook niet

• 03 Juni 2011 - 15:52

Ma En Pa Van Oers:

Ik probeer nu voor de vierde keer mijn reaktie af te maken maar op een of andere manier vlieg ik er steeds uit op deze kl.... laptop en moet dan steeds opnieuw beginnen.

• 03 Juni 2011 - 16:03

Ma En Pa Van Oers:

Dit zou de 5de keer worden om mijn reaktie af te maken, maar ik wordt elke keer door deze kl..... laptop eruit gegooid.
    Dus dan maar heeeeeel kort en veel plezier nog, zien jullie volgende verslag met spanning tegemoet.
    grtjs