Zaterdag & zondag - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Zaterdag & zondag - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Zaterdag & zondag

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Juni 2011 | Italië, Castorano

Maar vast even een snel verslag van wat we gisteren niet online konden zetten, nadat er totaal geen internet meer was na een zware onweersbui. Inmiddels komen er weer dreigende wolken aan en rommelt het 'meer dan' in de verte. Grote kans op een nieuwe internetloze avond. Wat een genot zijn die ouderwetse boeken toch, die doen het altijd.

Gisteren zijn we richting Pescara gereden, uiteindelijk niet naar de stad zelf. Na er wat over gelezen te hebben was dit niet een stad die we vanwege de cultuur moesten bezoeken. Geen oud centrum meer, na bombardementen in de tweede wereldoorlog, daar hoeven we niet voor naar Italië, dat kennen we uit Rotterdam. Dus werd het de regio en daar hadden we geen spijt van. Eerst hebben we in Guilianova een imposante beeldentuin bekeken waar de kruisiging van Jezus werd uitgebeeld. Waarschijnlijk was het ook een bedevaartoord, maar wel een heel commercieel (getuige o.a. de grote parkeerplaats). Er was nu weinig van te merken, maar op feestdagen zal het er wel anders zijn.

Daarna door naar Teramo, net als Guilianova in de Abruzzen, een heel mooi stadje waar we even een markt bezocht hebben met vooral kleding, sierraden en tassen (en dan vooral nep), waarachter en dat zagen we pas op de terugweg toen de markt was opgeruimd, heel veel mooie winkels met kleding, sierraden en tassen tevoorschijn kwamen (vooral echt en duur). Opvallend was dat er veel ijszaken waren en zoetigheid te koop was, maar een restaurant voor een lunch kwamen we er niet tegen. Uit eindelijk vonden we een klein barretje (Art Food) waar we een heerlijk broodje kaas met een bijbehorende heerlijke witte wijn hebben kunnen scoren, en waar we door de bedienende eigenaresse(?) in de watten werden gelegd. Op de terugweg vanuit de Abruzzen richting Marche, op naar Ascoli Piceno. Een mooie rit door de heuvels/bergen waar we nog een paar plaatjes ontdekten die zeker nog gaan bezoeken. De dag hebben we, na een mega onweersbui, afgesloten met een 'eenvoudig, doch voedzaam' diner bij ons lokale restaurant 'Lo Spuntino'.

Vandaag een veelbelovende start, prachtig weer veel zon, ook veel wind, maar dat hield de lucht schoon. Inmiddels (het is 16:30 als ik dit schrijf) is er weer slecht weer op komst. Boven de bergen is het zwart en het komt deze kant op. Maar we hebben geen klagen, vrijwel elke dag hebben we tot nu toe minimaal drie uur aan het zwembad doorgebracht. Vandaag hoeven we ook de deur niet meer uit, i.v.m. 1e pinksterdag is er veel dicht hier, dus is het vandaag tijd voor de hausgemachte pasta Bolognese a la Mark (met verse ingrediënten uit de regio), deze heeft vandaag al heerlijk staan pruttelen en gaan we vanavond met een toepasselijke lokale Rosso Piceno (van de Sangiovese druif) soldaat maken. Het ruikt in elk geval Italiaans, dat vinden onze Italiaanse buren ook die regelmatig even met een schuin oog de keuken inturen.

• 12 Juni 2011 - 15:38

Ma En Pa Van Oers:

Mark heeft zeker flink wat foto´s gemaakt van de beeldentuin. zijn nieuwsgierig hoe de rest er uit ziet. Tis wel halen en brengen bij jullie met dat weer, maar de temperatuur is in ieder geval lekker. Wij hebben hier zowat de hele middag in de tuin kunnen doorbrengen, ook met een boekje, puzzeltje, muntthee, uit de tuin, koffie en koek dus bij ons gaat ook alles naar wens. De kippen hebben het moeilijk want Frits heeft nu in de gaten dat hij een haan is. als er een kip langs komt springtie erop, dus hij heeft de dames al aardig onder de duim. de witte kip heeft constant de pest erin, loopt zowat de hele dag te schreeuwen ! Frits maakt ons ´s morgens met z´n gekukel. Morgen komen Marks´s ouders en na de lunch gaan we gevieren naar de nicht annex collega van de Jeannen.
    Fijne avond verder en tot mailens.

• 12 Juni 2011 - 16:05

Erik En Annet:

Wij zijn ook net naar binnen gegaan vanwege regen. Hier begon het vandaag ook stralend en warm en we hebben ook heel de dag buiten doorgebracht. Warm is het nog steeds, maar het regent nu wel een klein beetje. Klinkt lekker die pasta, ik krijg er trek van. Wij gaan zo ook maar eten maken. Vanochtend bij de Spar (ja echt) kant en klare dingen gekocht.

• 12 Juni 2011 - 16:11

Ma En Pa Van Rikx.:

Verslag gelezen en de foto's bekeken
    het blijft een afwisselende vakantie toch met veel ontspanning.
    Overdag zon en in de avond onweer
    met een lekker Italiaans gerecht zal
    het allemaal wel goed komen.
    Hopelijk is de F-1 vanavond goed te
    ontvangen.
    Morgen als we uit Oud-Vossemeer komen mailen we wel weer.
    Jullie morgen ook een prettige dag en voor straks eetsmakelijk.

Groetjes Ma en Pa.