Heerlijke vislunch en bijbehorende bekeuring - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Heerlijke vislunch en bijbehorende bekeuring - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Heerlijke vislunch en bijbehorende bekeuring

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 Juni 2011 | Italië, Castorano

Zoals voorspeld begon vandaag bewolkt, geen dag om aan het zwembad te liggen. Volgens het plaatselijke KNMI zou de zon zich aan de kust nog het meest laten zien. In loop van de ochtend, na een vanzelfsprekend rustige opstart, zijn we daarom naar de kust gereden. Niet ver bij ons vandaan. San Benedetto del Tronto was de eerste tussenstop.

Omdat er toch ook hier donkere wolken samenpakten, en het inmiddels lunchtijd was zijn we, na eerst een plaatselijke (vooral kleding)markt bezocht te hebben, een aanlokkelijk visrestaurant binnengegaan. De buitenkant had ons niet bedrogen, het bleek een meer dan uitstekend visrestaurant met de naam Chichibio. Dat bio sloeg waarschijnlijk op het eten en de wijn, want het kwam allemaal erg biologisch over. Maar, of misschien wel daardoor, het was erg goed!

Na de lunch, de buien waren weggetrokken en de zon kwam vol door, doorgereden naar de volgende kustplaats, Grottamare. Hier hadden we eerder het strand bezocht, maar nu zijn we het oude centrum ingedoken. De moeite waard. Een mooi oud stadje wat half tegen een heuvel aan ligt. De temperaturen waren inmiddels opgelopen tot ruim 28 graden, en na al het geklauter naar de top van het stadje waren we doorweekt en verlangden we naar 'ons' zwembad. De daad bij de wens gevoegd en snel op naar Castorano. Misschien iets te snel, want bij het opgaan van de Autostrada hebben we waarschijnlijk de verkeerde toerit genomen met als gevolg dat we geen ticket hadden. Bij de volgende tolafslag konden we dus geen toegangsbewijs overleggen en werden we 'veroordeeld' tot een boete van € 54,90 voor het zonder ticket rijden op de Autostrada. Laten we zeggen, een kleine bijdrage aan de BungaBunga feesten van het opperhoofd Berlusconi.

Eenmaal terug in Castrum kwamen er toch weer dreigende luchten en onweerde het (in de verte) onophoudelijk. Met een boekje, een wijntje, een Limoncello en uiteindelijk een lekker diner bij ons plaatselijk pizza restaurant Lo Spuntino sluiten we deze dag toch tevreden af!

• 08 Juni 2011 - 09:40

Ma En Pa Van Oers:

Das zonde van het geld. ik zou een claim indienen bij TomTom om je de verrkeerde afslag heen te sturen.
    zoals je ziet is de verbinding weer goed dmv uit en uitzetten van de stroom. fijne dag nog tot het volgende verslag

• 08 Juni 2011 - 16:10

Pa En Ma Van Rikx.:

Zijn jullie een beetje bijgekomen van het bonincident gelukkig dat je al een
    lekkere lunch achter de rug had.
    Vandaag weer lekker een uitstapje
    gemaakt en daarna lekker een duik
    genomen in jullie zwembad als het weer
    goed was.

Prettige avond en eetsmakelijk.

Groetjes Ma en Pa.