Cultuur snuiven - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Juni 2012 | Italië, Castorano

Acquaviva Picena, 18 km en in minuten een klein half uur verwijderd van Castorano, zichtbaar vanaf het zwembad en altijd al onze aandacht getrokken, maar nog nooit waren we er geweest. Tot vandaag.

De tocht er naar toe was leuk, verrassend om te zien hoeveel moois er is te zien, zo dicht bij. Het was, weliswaar in de auto, maar toch, een flinke klim. Eenmaal aangekomen eerst een koffie, gestoffeerd zoals Mieke deze van huis uit noemt, wat inhoudt met een gebakje erbij. Daarna een rondje door het dorp met een betaald bezoek aan het Fortezza. Een middeleeuws fort wat een fabelachtig uitzicht geeft over Le Marche. Zowel de zee als de bergen zijn te zien. We mijmerden even over een huis op deze hoogte. Een mijmering die nog voortduurt.

Nu, na een lunch met Prodotti Tipici (ook wel lokale heerlijkheden) en een diner al la Mieke al Casa (ook wel kookkunsten van Mieke in het appartement) genieten we van de rust, de krekels en een toepasselijk muziekje ( voor de liefhebbers: de mooie stem van Magdalena Kozená ) met een bescheiden Limoncello.

Als de internet verbinding het toestaat volgen ook nog enkele foto's.