Montottone - Reisverslag uit Montottone, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Montottone - Reisverslag uit Montottone, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Montottone

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 Juni 2012 | Italië, Montottone

Na twee dagen even geen update nu voldoende internet verbinding, en hoe gek het ook klinkt in de vakantie, even tijd.

Woensdag vertrokken uit Castorano en na een verrassende reis, die ons dankzij de routeplanner van Google over weggetjes leidde waar onze auto eigenlijk niet voor geschikt was, aangekomen in Montottone. Een prachtige agritursmo met Nederlandse eigenaren 'Casolare Re Sole'. Het is nog niet helemaal voltooid maar er is alles aan gedaan onze kamer op tijd klaar te krijgen en we worden verwend!

Woensdagavond uitgenodigd om de Palio mee te beleven. Een wedstrijd tussen verschillende wijken in Montottone waarbij met en paardenwagen, getrokken door vier leden van de ene wijk waarbij een lid van een ander team zittend in de kar moet proberen te ringsteken. Mark was samen met de eigenaar ingeschreven voor het team van 'onze' wijk. We waren ook de enige Nederlandse deelnemers. Niet gewonnen, maar ook niet als laatste geëindigd.

Gisteren (donderdag) rustig begonnen, gelezen in de prachtige loungebar/tent naast het huis daarna een bezoek aan Fermo, een mooie stad op ca. 30 minuten rijden.

Vandaag gestart met een wandeling, onder andere te voet over één van de paadjes gelopen waar we met de auto eigenlijk niet overheen konden. Daarna naar Pedaso een badplaats waar vooral de plaatselijke bevoling komt. Naast een goeie kleur opgedaan ook heerlijk gegeten in de een visrestaurant aan het strand. Nu terug bij Casolare Re Sole waar we vanavond gaan BBQ'en op z'n Italiaans, maar wel met frikandel en pindasaus ;-)

• 15 Juni 2012 - 20:25

MaPa Van Oers:

Mooi huis hoor jongens maar achter dat land is geen land meer. Voortaan maar een off de road auto bestellen bij een nieuwe vakantie die kant heen. En Mieke wat heb jij gedaan tijdens dat dorpsfeest of was het een mannenaangelegenheid dus niks voor de vrouwen ? Of heb je alLeen maar aande proscecco met likeur gezeten ? trouwens jullie blijven mooi weer houden mazzel hoor. Hier was weer WEER shit !!!!! Xxx