Ristorante La Scala - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Ristorante La Scala - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Ristorante La Scala

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

10 Juni 2012 | Italië, Castorano

Na gisteren dicht bij huis gebleven te zijn, zijn we vandaag misschien nog wel dichter bij huis gebleven. De eigenaar van de agriturismo waar we verblijven had ons uitgenodigd voor een lunch in La Scala, het restaurant van zijn vader. Alleen open voor grote feesten en partijen, en vrijwel alleen in het weekend. Als er zo'n partij is, is er ook altijd ruim voldoende eten voor twee extra gasten.

Vandaag waren we getuige van een feest ter ere van de eerste communie van twee plaatselijke kinderen. Twee verschillende families vierden dit in La Scala. Aangezien de ene groep voor vis en de andere voor vlees had gekozen mochten wij ook kiezen. Mieke vlees, ik ben voor de pesce gegaan. En het was weer van ouds, lekker maar veel, teveel. Troppo zoals we even hadden vertaald, zodat we aan konden geven wanneer we even afhaakten. 2x antipasta, 3x primi piatti en toch ook nog 2x secondi piatti om af te sluiten met 2x dolci. Niet te vergeten anderhalve fles wijn, twee flessen water en nog een mousserend perensapje. Voor de volledigheid elke tweede ronde van elk onderdeel van een gang hebben we afgeslagen. Teveel. Troppo.

Voor en na de lunch hebben we aan het zwembad vertoefd. Het diner hebben we overgeslagen. Na een lunch van ca. 4 uur waren we redelijk verzadigd. Vanavond hebben we de taken verdeeld, Mieke een boekje gelezen, ik Formule 1 gekeken, iemand moet het doen!