Dicht bij huis - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Dicht bij huis - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Dicht bij huis

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Juni 2012 | Italië, Castorano

Vandaag geen verre tochten maar een wandeling in en rondom Castorano. De ochtend begon bewolkt, later vandaag waren er opklaringen voorzien. Daarom hebben we ervoor gekozen om vanuit Castrum, ons huis dezer dagen, naar het centrum van Castorano te wandelen. Geen hele lange tocht, maar wel een wandeling met een flink hoogte verschil. We voelen de klim-, maar zeker ook de afdaalspieren!

In het centrum drinken we een koffie in de 'Dolce Vita' bar met de dorpsoudsten. Eén spreekt ons in het Engels aan: waar we vandaan komen? Ollanda! Ah ja dat kent hij, hij heeft 15 jaar in Australië gewerkt...........

Voor de lunch rijden we naar Ascoli Piceno, een enkele regendruppel trotserend. We eten een uitstekende vismaaltijd, met een bijpassend witte druivensapje. De middag brengen we verder ook door in Ascoli, met een 'verplichte 'tussenstop bij het gerestaureerde Caffe' Meletti. Het voetbal is, op berichten op Twitter na, volledig aan ons voorbijgegaan. Wel krijgen we nog een beetje mee tijdens het diner in Lo Spontino, ons lokale restaurant waar we genieten van een heerlijk stuk lamsvlees, in de buitenlucht met pracht zicht op de heuvels van Le Marche en veel Italiaanse gezelligheid.

Morgen wacht ons een 'zeer' uitgebreide lunch in La Scala en natuurlijk een beetje Formule 1 ;-)