Montegallo 19 graden - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Montegallo 19 graden - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Montegallo 19 graden

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Juni 2012 | Italië, Castorano

Vandaag geprobeerd drie Finse en twee Italiaanse kinderen te ontlopen. Druk, veel te druk. Op naar de bergen, wandelen in Montegallo. Dachten we. Maar dat pakte anders uit, het was er koud, we vertrokken met 27 graden op de teller en eindigden met een temperatuur van 19 graden. De gevoelstemperatuur was nog lager. Na een caffe daarom maar terug naar de lager gelegen gedeelten, terug naar het warmere Ascoli Piceno. 30 graden, warm maar op vakantie prima te doen.

De lunch op een terras in Ascoli Piceno was goed maar niet de beste van de vakantie. Daarna onder een dreigende onweerslucht toch maar terug naar Castrum. En inderdaad, ze waren er, drie Finse, twee Italiaanse kinderen. Een hoop herrie, bommetjes in het zwembad, ballen om onze oren en een ongewenste waterdouche. Niet ideaal, maar het hield op, op enig moment........

Na toch nog een rustig verblijf aan het zwembad, en onder uiteindelijk redelijke weersomstandigheden (veel zon, ook veel wind) zijn we geëindigd in onze favoriete lokale eetlokaal: 'Lo Spuntino'. Gelukkig hadden we mazzel, alleen de lokale 'ecole' (school) had er een avondje uit, maar ca. 30 luidruchtige kinderen en hun ouders waren onze medegasten ;-)

Wel gezellig, we hebben er ook nog de eerste helft van de voetbalwedstrijd Rusland - Polen gekeken. De Italiaanse medegasten denken nu waarschijnlijk dat wij Russische voetbal enthousiasten zijn. Lekker zo laten!

Morgen verlaten we Agriturismo Castrum in Castorano om onze intrek te nemen in Montottone, in Agriturismo Casolare Re Sole. Allebei in Marche. Dat wel.

• 13 Juni 2012 - 09:42

Ma En Pa Van Oers:

Wij zouden blij zijn met 19 graden hier komen we niet verder dan. 14/15 graden maar het is wel droog. (tot nu toe). Vandaag is jullie verhuizing, laten we hopen dat het de laatste dagen van jullie vakantie een stuk rustiger wordt wat kinderen betreft dan. En dat het weer goed blijft, wat dat betreft heb je meer mazzel dan wij. Fietsen gehuurd voor 11 dagen en tot heden toe 4x gebruikt. Sturen jullie nog een foto van jullie nieuwe onderkomen ? Xxx