Doggy Bag - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu Doggy Bag - Reisverslag uit Castorano, Italië van Mark Rikxoort - WaarBenJij.nu

Doggy Bag

Door: miekemark

Blijf op de hoogte en volg Mark

06 Juni 2012 | Italië, Castorano

De dag begint al vroeg mooi, windstil en zon, dus voor 8 uur al een duik in het zwembad. Na een ontbijt met lokale heerlijkheden op pad naar Appignano del Tronto voor een gezond stukje lopen. Een mooie wandeling door een minder aansprekend dorpje, maar wel met een rustiek 'off road' gedeelte door een drooggevallen rivier (waarschijnlijk de Tronto). In het dorpje blijkt het enige restaurant ter ziele, we dalen daarom iets verder af naar Castel di Lama waar we een uitstekend restaurantje ontdekken. Ons credo 'ga nooit op de buitenkant af' blijkt weer van toepassing, van buiten ziet het er niet uit, binnen treffen we Italiaanse gastvriendelijkheid en culinaire passie, met een heerlijke lunch als resultaat.

De middag is voor het zwembad, boekje, zon en een muziekje. Vanavond onze lokale, favoriete, pizzahut 'Lo Spuntino' bezocht. De pizza was als vanouds en ook het wederzien hartelijk. De pizza was groots ook qua omvang, na de afvalactiviteiten van de afgelopen maanden zijn we blijkbaar toch sneller verzadigd. Als een heuse fulltime Zeeuw heeft Mieke de overgebleven pizza ingepakt en meegenomen: "voor morgen!". Ik ben nog aan het bijkomen van deze verrassende actie, gelukkig zorgt de Limoncello ervoor dat ik het beter begrijp ;-)